Conferința Internațională ”COLLABORATIVE STRUCTURES vs. COMPETITION …”, Pitești, 25-26 octombrie 2013

Conferința Colaborare vs. Competiție din seria de evenimente SEA, a fost organizată de publicația Cross-Cultural Management Journal cu sprijinul deosebit de valoros al Facultății Ştiinţe Economice din cadul Universității din Pitești, facultate care a jucat și rolul de gazdă a desfășurării evenimentului.

Seria de conferințe SEA (Share. Empower. Awareness) reunește la nivel național și internațional oameni de știintă din mediul academic, lideri de afaceri și profesioniști, care schimbă și împărtășesc ideile lor creative și inovative, abordări, strategii și rezultate ale cercetărilor și dezbat provocări întâlnite în practică precum și soluții adoptate. De la observarea faptului că graniţele încep să conteze tot mai puţin şi comunităţile tot mai mult, tematica Conferinței din Pitești a propus construirea unei unități între teoretic şi empiric prin prisma rezultatelor și performanțelor obținute prin colaborare sau competiție între indivizi și/sau organizații. Abordarea în cadrul Conferinței a fost multidisciplinară, astfel încât au fost invitați să participle cercetători și pasionați din domenii precum: Economie, Management, Marketing, Antropologie, Studii de Comunicare, Sociologie, Psihologie, Științe Politice, Lingvistică, Educație, Geografie umană, Istorie și Drept.

În urma selectării și recenzării, unele articole au fost publicate în ”SEA-Practical Application of Science”, în ”Cross-Cultural Management Journal”, în ”Network Intelligence Studies” și în ”Management Intercultural” .

DSCN2075

În deschiderea Conferinţei Colaborare vs. Competiţie, Decanul Facultăţii de Ştiinţe Economice a Universităţii din Piteşti, doamna Daniela Pîrvu a mulţumit audienţei pentru prezenţă, a subliniat importanţa colaborării Universităţii din Piteşti cu Fundaţia Română pentru Inteligenţa Afacerii şi a exprimat încântarea faţă de găzduirea evenimentelor SEA în facultate.

DSCN2102

Domnia sa a dat cuvântul domnului Prorector prof. univ. dr. Constantin Drăghici, care a subliniat rolul important pe care evenimente precum Conferinţa Colaborare vs. Competiţie îl au în dezvoltarea societăţii bazate pe cunoaştere, cunoaştere care la rândul ei, se bazează pe realităţi contemporane.

DSCN2082

Ca reprezentant al mediului de afaceri piteştean, domnul Adrian Prodănel, Vicepreşedinte al Asociaţiei Oamenilor de Afaceri Argeş, a evidenţiat rolul mediului de afaceri în contextul crizei economice.

DSCN2090

Domnia sa a opinat că, în ceea ce priveşte criza economică, anul 2014 nu va însemna finalul. Mai mult, posibila încheiere a crizei va lăsa loc unei și mai mari provocări deoarece clasa politică și societatea românească nu sunt pregătite cu nici un scenariu de relansare și gestionare a realităților post-crizei. Domnul Prodănel a prezentat două scenarii, unul pesimist, al doilea optimist, în urma cărora putem conchide că rolul resurselor umane cu pregătire specifică şi superioară este la fel de important precum rolul pe care statul român îl are față de politicile fiscale stimulative şi de folosirea fondurilor europene, pe fondul unei lipse acute de predictibilitate, fie ea şi pe termen scurt.

DSCN2118

Domnul conf. univ. dr. Gheorghe Săvoiu a propus audienţei o perspectivă personală despre Contemporary e-management & inter-, trans-, multi-, and crossdisciplinarity. În discursul său a subliniat de asemenea rolul pe care predictibilitatea îl are în societatea contemporană, societate în care viteza de informare se măsoară în secunde. Domnia sa a evidenţiat şi rolul învăţământului în dezvoltarea şi educarea managerilor, respectiv antreprenorilor.

DSCN2141

În finalul primei părți, domnul lector univ. dr. Ovidiu-Aurel Ghiuță a ținut o prelegere despre ”Personal branding” în care a vorbit despre definiția conceptului de brand, componentele acestuia și valoarea unui brand personal. De asemea, a punctat o serie de caracteristici ale brandului personal corelate cu exemple practice edificatoare, iar în final a oferit și o serie de sfaturi utile de construcție a unui brand profesional pentru studenții aflați în sală.DSCN2089

În partea secunda a Conferinţei, au fost prezentate cele mai bune lucrări ştiinţifice, lucrări care au fost premiate. Comisiile de analiză au fost conduse de doamna Mihaela Diaconu, profesor, respectiv doamna Amalia Duțu, conferențiar din cadrul Universității din Pitești. Medierea dezbaterilor a fost realizată de domnul lector Ovidiu Ghiuţă – Universitatea Ștefan cel Mare din Suceava, respectiv domnișoara Corina Ioan – Editor Cross-Cultural Management Journal.

DSCN2175

Trecem în revistă câteva din prezentări și o descriere succintă a temei propuse de către autori:

Andra GAJEVSZKY – The Academy of Economic Studies, Bucharest, Romania

THE TIMELINESS OF FINANCIAL REPORTING IN THE CONTEXT OF EUROPEAN UNION’S EMERGING ECONOMIES

DSCN2152

”The present study released that Polish companies took an average of 86.82 days after year-end to report their financial results, followed by the Hungarian entities with an average of 88.43 days delay. The average Czech and Romanian companies took a slightly lower amount of days delay, respectively 85.68 days for Romania and 84.12 days for the Czech Republic. When the median (expressed in days) was used, the study indicated that the Polish companies have the longest time delay of 86 days, the entities from the Czech Republic have 84 days delay, while those from Romania and Hungary have a 83 days time delay.”

 

Adriana GÎRNEAŢĂ – Doctoral School of Management, The Bucharest Academy of Economic Studies

THE IMPORTANCE OF CLUSTERS IN THE DEVELOPMENT OF THE TEXTILE AND CLOTHING INDUSTRY

Adriana GIRNEATA

”Based on literature review and according to the research of actual facts, local competition is the main dynamic behind cluster development and companies’ performance. Indubitably, by competing with each other, T&C companies and the related industries tend to concentrate in a few locations which are favourable to the purchase of raw materials, to the transportation of finished products or to facilitate selling merchandise.”

 

Alina – Aurelia GRIGORE – Economic Studies Academy

SOCIAL ECONOMY MARKETING: A NEW AGE IN MARKETING FIELD

Alina Aurelia Grigore

”The social economy concept is continuously gaining ground and can be found in numerous countries. Social enterprises are active in a variety of areas (such as providing services and producing goods) and they compete with business organizations. Therefore, the marketing field should adapt its principles and rethink its vision in order to support the third sector of the economy.”

 

Georgi MARINOV – Faculty of Management, University of Economics – Varna

THE PERCEPTION OF NEIGHBOUR COUNTRIES IN BULGARIA

Georgi MARINOV

”The image of the country can be influential in various buying decisions, especially in cases where there is a strong competition among market players and if price is not the factor of the utmost importance in demand. In a psychosemantic experiment with a repertory grid, we aim at assessing of how Bulgarian citizens build their image of other countries, especially of the neighbour ones. We find that “market dimension” and “power dimension” are the major factors in the perceptions. We find also that Bulgarian respondents consider globally important economies as more significant for the Bulgarian economy, despite the proximity vicinity of neighbour countries and their economies.”

 

Andreea ROŞOIU – The Academy of Economic Studies, Bucharest

MONETARY POLICY TRANSMISSION MECHANISM AND TVP-VAR MODEL

DSCN2165

”On the other hand, after an increase in unemployment rate, the interest rate decreases in order to stimulate the economy and the greatest response is observed during the crisis, which means that the monetary policy strategy was a stimulating one. After a shock to inflation, the response of the monetary policy interest rate follows the natural course after approximately two-three months, the fastest reaction being noticed in 2006 after adopting inflation targeting strategy.”

DSCN2173Alexandru Lucian MIHAI – Doctoral School of The Bucharest University of Economic Studies

DSCN2167Gyula Laszlo FLORIAN – Assistant Professor Partium Christian University, Oradea

DSCN2168Ana- Maria GEAMĂNU – Faculty of Accounting and Management Information Systems, The Bucharest University of Economic Studies

DSCN2201

Pentru că marile conferințe nu se rezumă doar la ce se prezintă în cadrul lor, ci sunt centrate pe relaționare și legarea de prietenii, de parteneriate, am pregătit pentru cei interesați, un program special de vizitare a Mănăstirii Curtea de Argeș și a Barajului Vidraru.

DSCN2138

Bordul Conferinței:

Președinte:
Professor Dumitru Zaiț, Alexandru Ioan Cuza University of Iași, Romania

Manager: Editor-in-Chief, PhD Dan Serghie

Membri ai Comitetului Științific:
Professor Maria Bedrule-Grigoruţă, Alexandru Ioan Cuza University of Iași, Romania
Associate Professor Amalia Duțu, Pitești University, Romania
Senior Lecturer Ovidiu Aurel Ghiuță, University Ștefan cel Mare of Suceava
Associate Professor Irina Teodora Manolescu, Alexandru Ioan Cuza University of Iași, Romania
Associate Professor Daniela Pîrvu, Pitești University, Romania

Membri CMJ ai Comitetului de Organizare:
Editor: Corina Anamaria Ioan
Language Advisor: Diana Prisecaru
Editor: Alexandra Lotzing Stanciu

Membri FSE ai Comitetului de Organizare:
Lect.univ.dr. Daniela Mihai (Departamentul Management si Administrarea Afacerilor)
Lect.univ.dr. Emilia Clipici (Departamentul Economie si Finante)
Conf.univ.dr. Luminita Șerbănescu (Departamentul Contabilitate)