Conferința ”MEDIUL ANTREPRENORIAL EUROPEAN: PREZENT ȘI PERSPECTIVE” / SND, Iași, 19-20 mai 2011

Conferința Share, Empower, Awareness (SEA) a fost organizată de Fundația Română pentru Inteligența Afacerii cu sprijinul deosebit de valoros al Școlii Doctorala de Economie, din cadrul Universității „Alexandru Ioan Cuza” din Iași.

În cadrul acestei conferințe, a fost organizat și găzduit în 19-20 mai 2011,  a doua ediție a Seminarului Național Doctoral de Management & Marketing (SNDMM) cu tema Mediul antreprenorial european: prezent si perspective.

Într-o atmosfera ce a pus accentul pe calitatea discursului, precum si pe schimbul de idei si opinii, doctoranzii si-au expus ultimele cercetari in domeniu. Teme precum antreprenoriatul social, responsabilitatea sociala, mediul antreprenorial din Romania, managementul inovarii, managementul schimbarii, antreprenoriatul public, dezvoltarea resurselor umane, strategii de marketing, comportamentul consumatorului, leadership antreprenorial, au fost prezentate in cadrul dezbaterilor pe sectiuni ale SNDMM, precum si in cadrul sesiunilor plenare.

SNDMM a prezentat o serie de probleme cu care se confrunta mediul antreprenorial din Romania si nu numai. Totodata, dezbaterile din cadrul SNDMM au avut ca obiectiv identificarea unor potentiale solutii. Discutiile pe anumite teme au continuat si ntr-un cadru mai putin formal:

In cadrul SNDMM au fost acordate  Premii de Excelenta in cercetarea doctorala, pentru cele mai bune lucrari in domeniile management si marketing:

 

 

Desfasurarea seminarului in cele 2 zile dedicate evenimentului a avut urmatoarea structura:

19 mai 2011

09:00 – 09:30

Primirea si înregistrarea participantilor

Str. Alexandru Lapusneanu, Nr. 14, Corp R, Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iasi

09:30 – 10:30

Deschiderea oficiala a Seminarului National Doctoral – Sesiune plenara

Sala R502

 

10:30 – 10:45

Cafea & Networking

Corp R, Etajul 5

10:45 – 13:30

Dezbatere cu tema Recursul la metodologie în cercetarea doctorala

Sala R502

 Prof. Univ. Dr. Costache RUSU, Universitatea Tehnica „Gheorghe Asachi” din Iasi –  Planificarea, organizarea, controlul si evaluarea activitatii doctoranzilor pe parcursul pregatirii tezei

 Prof. Univ. Dr. Razvan ZAHARIA, Academia de Studii Economice din Bucuresti – Raportul dintre cercetarea stiintifica fundamentala si cercetarea de marketing

 Prof. Univ. Dr. Petrisor IOAN, Universitatea de Vest din Timisoara –  Interpretarea epistemologica a cadrului paradigmatic specific cercetarilor stiintifice în management

 Prof. Univ. Dr. Florin FOLTEAN, Universitatea de Vest din Timisoara – Subiect rezervat

 Prof. Univ. Dr. Dumitru CONSTANTINESCU, Universitatea din Craiova – Metodologia cercetarii în comunicarea organizationala

 Prof. Univ. Dr. Tudor NISTORESCU, Universitatea din Craiova – Subiect rezervat

 Prof. Univ. Dr. Corneliu MUNTEANU, Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iasi – Subiect rezervat

 Prof. Univ. Dr. Dumitru ZAIT, Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iasi – O reprezentare posibila a demersului metodologic al cercetarii

13:30 – 15:00

Pauza de masa (Restaurant Akademos)

15:00 – 18:00

     Prezentarea lucrarilor pe sectiuni

     SECTIUNEA MANAGEMENT

     Sala R502

 Stefan-Oliver ANGEL – Mediul antreprenorial si managementul inovarii

Madalina ARITON (BALAU) – Adoptarea autoturismelor prietenoase cu mediul înconjurator în Romania – o abordare din perspectiva reprezentantelor auto

Ecaterina Cristina (CACALICEANU) AVRAM – Cresterea competitivitatii din Romania prin clusterizare. Abordare strategica

Alexandru Constantin BOJOAGA – Modele de afaceri si antreprenoriat: interinfluente

Oliviana BOLD – Modele de producere, mentinere si control a schimbarii resurselor umane

Daniela BRADUTANU – Studiu comparativ a doua modele de schimbare organizationala

Mihai Ovidiu CERCEL – Analiza comparativa a modelelor human synergistics si denison de evaluare a culturii organizationale

Lucian Ovidiu CINADE – Factori de influenta si caracteristicile mediului antreprenorial din Romania

Alexandra Ema CIOCLEA – Abordari manageriale privind evaluarea performantelor în sectorul public

Anca-Maria CONSTANTIN, Bogdan-Corneliu CRISTEA – Schimbari generate de internet asupra mediului de afaceri

Adina CONSTANTINESCU – Comertul electronic în Romania. Bariere si strategii de dezvoltare

Doru-Cristian CORETCHI – Implicatiile noului cadru legislativ pentru managementul proiectelor de parteneriat public-privat din Romania

Paul CRISAN – Aspecte dilematice ale relatiei antreprenoriat – strategii de co-opetitie

Eduard EDELHAUSER – Provocarea pe care o reprezinta metodele avansate de management pentru organizatiile romanesti

Amalasunta Georgeta COCLICI (IACOB) – Capitalul uman si performanta organizationala

Andreia ISPAS, Adriana Elena TEBEIAN – Analiza comparativa – servant leadership si leadership transformational

Mihai LISETCHI – Unitate în diversitate – rolul si particularitatile functiei operationale în cazul organizatiilor neguvernamentale

Marius MARFA – Elementele integratoare intre managementul schimbarii si modificarile  informationale în firmele romanesti

Andrea NAGY – Abordari teoretice privind practica managementului inovarii în turism

Adriana PAU – Rolul orientarii spre inovare în cadrul unei organizatii

Silvia-Mihaela PAVEL – Antreprenoriatul feminin: ascensiunea femeilor în industria globala a vinului

Oana POPA – Particularitatile performantelor economice si sociale în organizatiile din Romania

Valentin POPA – Tendinte ale managementului eticii în organizatiile de media din audiovisual

Maria Irina TROFIN – Antreprenoriatul romanesc în context european: origini si perspective

Maria Irina TROFIN – Antreprenoriatul social în societatea antreprenoriala

SECTIUNEA MARKETING

       Sala R417

 Ana Maria BOBEICA, Onita NEACSU (BLEAJA) – Noua paradigma în marketingul serviciilor: publicitatea pe dispozitivele mobile

Adrian BRUNELLO – Valoarea brandului – o perspectiva de marketing

Adrian BRUNELLO – Comportamentul cumparatorilor automobilelor de lux

Ioana Livia MANEA, Anda OBOROCEANU (POPA) – Sistemul mass media – delimitari conceptuale si aspecte economice

Alina MARIN – Solutii pentru o mai buna comunicare cu clientul în mediul online

Anda OBOROCEANU (POPA), Ioana MANEA – Comportamentul consumatotului de produse ecologice – factori de influenta

Gheorghe PREDA – Antecedentele inovarii strategice în marketing

Simona-Mihaela TRIF – Antecedentele calitatii relatiei client-furnizor

Crina Anisoara TRIFAN – Mediul antreprenorial european reflectat în mass-media din romania, o perspectiva analitica

Ioana Alexandra URSACHI (HORODNIC), George Marian URSACHI – Productivitatea academica: factori de influenta si metode de masurare

George Marian URSACHI, Ioana Alexandra URSACHI (HORODNIC) – Consistenta interna a unui instrument. O decizie dificila

       19:00

       Cina festiva (Restaurant Akademos)

20 mai 2011

     09:00 – 11:00

     Prezentarea lucrarilor pe sectiuni

     SECTIUNEA DE MAXIM INTERES IN CERCETAREA MANAGEMENTALA

     Sala R502

 Georgia DUMITRESCU, Constantin NEDELCU – Extinderea capacitatii de productie a unei întreprinderi mici sau mijlocii prin intermediul programului operational sectorial “cresterea competitivitatii economice”

Andreea APETREI – IMM – uri internationale – standardizare, adaptare sau transformare

Andreea BAHNAREANU – Leadership antreprenorial: o abordare publica

Daniela HAS – Consideratii asupra modelelor de management intercultural al echipelor de munca în contextul globalizarii

Ramona – Diana LEON – Sistemul de avertizare timpurie – un instrument strategic pentru mediul antreprenorial

Anca-Codruta MANOLACHE – Tehnici inovative de dezvoltare a angajatilor cu dizabilitati analiza cost beneficii

Ariana-Lavinia MOS, Ana PADUREAN – Leadership-ul în administratia publica din romania comparativ cu leadership-ul administratiei publice din alte tari

Loredana ORHEI, Joop VINKE – The social entrepreneur – the new player on the social stage

Ana PADUREAN, Ariana Lavinia MOS – Stimularea practicilor antreprenoriale în domeniul public

Dan SERGHIE – Collaborative practices in Romanian companies

 

     SECTIUNEA MARKETING

     Sala R417

 Monica TALABA – Aspecte privind valoarea pe viata a clientului (CLV)

Cosmina Paula GATEJ (BRADU) – Asteptarile cu privire la responsabilitatea sociala corporativa – o perspectiva teoretica

Cosmin ICHIM – Analiza pietei distribuitorilor de echipamente care utilizeaza surse de energii regenerabile din Romania

Camelia MIHART (KAILANI), Georgiana F. GRIGORE – Rolul comunicarii integrate de marketing în construirea si sustinerea capitalului unei marci

Claudia PETRUSCA – Analiza loialitatii  in domeniul business to business

Gelu TRISCA – Experienta serviciului: integrarea perspectivei experientiale în logica dominanta a serviciului

 

     11:00 – 11:15

     Cafea & Networking

     Corp R, Etajul 5

      11:15 – 12:30

     Ceremonia de acordare a Premiilor de Excelenta – Inchiderea Seminarului National Doctoral

     Sala R502

      12:30    

    Turul orasului Iasi