Parteneriate

Obiectivele principale urmarite de FRIA prin facilitarea de parteneriate strategice sunt:

  • Conceperea si coordonarea de programe multianuale cu participarea firmelor ce activeaza în domenii cheie de afeceri, a universitatilor de traditie din tara, dar si initierea de programe cu noi institutii de învatamânt superior;
  • Construirea de retele colaborative inovationale, de ecosisteme si comunitati de practica între parteneri ai mediului de afaceri si facultati cu profil economic, stiinte fundamentale si stiinte sociale.
  • Colaborarea în cercetare-dezvoltare cu departamente, facultati si universitati în domeniile tehnologiei informatiei si comunicatiilor, stiintelor economice, energiei sustenabile, stiintelor fundamentale (matematica, fizica, chimie), stiintelor naturii, biotehnologiei, stiintelor medicale.

Aceste parteneriate vor fi sustinute în viitor prin promovarea de catre FRIA a participarii unor grupuri de profesori si studenti în competitii si programe stiintifice la nivel national.

În vederea sustinerii reformei structurale a învatamântului universitar, FRIA va sprijini în continuare procesul de modernizare a programelor de masterat si doctorat, pe cel de-al doilea si al treilea nivel de pregatire a tinerei generatii de specialisti, în care activitatile de practica si cercetare-dezvoltare cu studentii sunt deosebit de importante.

Retele, clustere, comunitati de practica

Educatia, cercetarea si sectorul afacerilor au de înfruntat multe provocari comune. Unele sunt complexe din cauza faptului ca între aceste domenii nu a existat o legatura strânsa.

În formarea de retele colaborative inovationale FRIA se va implica prin conceperea de platforme si programe pe urmatoarele grupe de obiective:
– cercetare si networking,
– actiune politica,
– cooperare comerciala,
– educatie si training,
– inovare si tehnologie,
– extinderea retelei.

Atât în mod direct cât si prin retele formale sau informale FRIA actioneaza pentru atingerea acestor obiective prin:

– facilitarea schimbului de informatii si de tehnologie;

– promovarea diferitelor tipuri de coordonare si colaborare care pot îmbunatatii mediul deafaceri din economie sau din retea;

– realizarea de analize diagnostic referitoare la pozitia competitiva a retelelor:

  • compara pozitia relativa cu alte retele,
  • identifica limite, obstacole si avantaje;

– dezvoltarea de programe de training si de management:

  • ofera programe prin institutele colaborarii,
  • ofera programe prin colaborarea cu institutii locale;

– participarea activa cu centrele universitare sau guvern în eforturile de recrutare

  • comunica cu întrepridnerile din retea pentru a identifica golurile din retea si,
  • recruteaza personal pentru a acoperi deficientele.